Beställningar

FLAMMOR

 

vad som händer när två konsthantverkare arbetar tillsammans...

Smide och keramik i skön förening

 

För att beställa skickar du oss ett mejl med information om vad du vill ha och kontaktinformation till dig.

 

 

Priser och produkter

Priserna är i svenska kronor inklusive moms.

Det är ibland svårt att återge en produkt på korrekt sätt med enbart en bild.

Vi gör vårt bästa för att du ska få en så rättvis bild som möjligt, handgjorda produkter blir dock aldrig exakt likadana...och det är ju en del av charmen.

Vi har rätt att ändra priser och frakter som är uppenbart felaktiga, dock kontaktar vi dig då så att vi är överens.

 

 

Leverans

Det finns tre alternativ för leveranser:

* Hämtning i vår verkstad i Borlänge kostar inget såklart!

* Bussgods till närmsta bussgodsterminal. Kostnad från 100kr, gäller ej till öar.

Vi talar om korrekt fraktpris vid beställning. Vill du ha paketet utkört tillkommer ca 150kr kontakta oss isåfall.

 

* Posten, porto tillkommer beroende på vikt.

 

Din beställning skickas snarast till dig och du får ett mejl när detta sker.

Leverans sker efter betalning skett på bankgiro, se betalning.

 

 

Betalning

Betalning sker på våra bankgiron 359-2086 alt 5507-8539 (vi kommer att tala om vilket vid order).

Efter att order har lagts får du ett mejl med leveranstider och betalningsinformation.

Väljer du att hämta i våra verkstad kan du betala på plats. Vi tar betalkort för Visa, Mastercard, American Express och Diners Club.

 

Vi har båda F-skattsedel och kan även fakturera dig om det gäller företagsbeställningar

 

 

Kunduppgifter

Det är viktigt att du anger rätt e-mailadress då orderbekräftelsen skickas dit, och naturligtvis din ordinare adress så du får paketet till ditt närmaste ombud eller din brevlåda.

 

 

Ångerrätt

Du har rätt att ångra köpet inom 14 dagar enligt Distansavtalslagen. Enligt den lagen gäller också att varan skall återlämnas i oförändrat skick. Du står själv för frakten tillbaka till mig och står även för transportrisken gentemot fraktbolaget.

Varan ska vara oanvänd och ligga i sitt originalemballage.

Jag ersätter dig för varan. Frakt ersätts inte.

OBSERVERA:

Ångerrätten gäller endast när du handlar som privatperson, ej företag!

Ångerrätten gäller ej heller beställningsvaror som tillverkas eller beställs enbart för dig.

Ett paket som inte hämtas ut omfattas inte av ångerrätten så tänk på att alltid hämta ut ditt paket. Därefter går det bra att returnera.

Kontakta ALLTID oss via mail innan du skickar tillbaka dina varor för mer information om hur du ska göra och för att undvika missförstånd.

Returpaket som skickas mot postförskott eller efterkrav utlöses ej!

Om vi inte kan komma överens vid vad som gäller vid ångerrätt hänvisar jag till Allmänna reklamationsnämnden.

Pengar i retur inom 30 dagar.

 

 

Reklamation

Reklamation av felaktig eller defekt vara ska ske så fort felet upptäcks (inom en vecka efter att du mottagit din vara). Kontakta ALLTID oss vid en reklamation. Skicka inte tillbaka utan att kontakt först. Skickar du ändå en vara tillbaka utan att kontakta oss först kan vi inte ersätta dig för frakten. Om du redan vid uthämtning av paketet märker att emballaget är trasigt ska du öppna paketet och kontrollera varan. Är varan trasig reklamerar du direkt till ditt fraktombud. Vi ersätter varan med en likvärdig eller så får du pengarna tillbaka.

Pengar i retur sker inom 30 dagar.

Om vi inte kan komma överens vid en reklamation hänvisar jag till Allmänna reklamationsnämnden.

 

Force Majeure

Vid händelse av krig, naturkatastrof, myndighets beslut, uteblivna eller försenade leveranser från leverantörer och underleverantörer, fördyrande omständigheter samt därmed jämförbar händelse utanför min kontroll vilken ej skäligen kunnat förutses och påverkar ingångna avtal samt utfästelse för carinassmedjas sida, som gör att vi ej kan hålla nämnda avtal/utfästelser, skall utgöra grund till att vi befrias från sina förpliktelser att fullgöra nämnda avtal.